SigmaLive
Για χρόνια η βόρεια ακτή της Ιαπωνίας αποτελούσε το σκηνικό ενός μακάβριου φαινομένου: ψαρόβαρκες ξεβράζονταν στην ακτή, μεταφέροντας πτώματα Βορειοκορεατών, περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα τους.
Το 2017, ωστόσο, οι αριθμοί δεν είχαν προηγούμενο: περισσότερες από 100 βάρκες έφτασαν στην ιαπωνική ακτή μεταφέροντας 35 σορούς. Την προηγούμενη χρονιά είχαν ξεβραστεί μόλις 66 βάρκες.
Κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει γιατί τόσες πολλές από τις αποκαλούμενες «βάρκες – φαντάσματα» κατέληξαν εκείνη την χρονιά στην Ιαπωνία. Το ιαπωνικό λιμενικό το είχε αποδώσει στον καιρό, άλλοι το απέδωσαν στον γερασμένο στόλο της Β. Κορέας.
Από τότε πολλά τέτοια ξεχαρβαλωμένα σκάφη έχουν ξεβραστεί, αν και με λιγότερα πτώματα. Το μυστήριο προκαλεί σύγχυση στις Αρχές για χρόνια, ωστόσο μια μελέτη που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη από το διεθνές μη κερδοσκοπικό Παρατηρητήριο Παγκόσμιας Αλιείας προσφέρει μία νέα, συναρπαστική θεωρία. Κατηγορεί τους κινεζικούς «σκοτεινούς αλιευτικούς στόλους.
Οι συγγραφείς της μελέτης χρησιμοποίησαν αρκετές δορυφορικές τεχνολογίες για να αναλύσουν την θαλάσσια κυκλοφορία στη βορειοανατολική Ασία το 2017 και το 2018 και βρήκαν ότι εκατοντάδες κινεζικά αλιευτικά έπλεαν στα νερά κοντά στην Βόρεια Κορέα. Τα κινεζικά πλοία φαίνεται πως ψάρευαν εκεί παράνομα, σπρώχνοντας πέρα από τις ακτές της Βόρειας Κορέας τους βορειοκορεάτες ψαράδες, οι βάρκες των οποίων ήταν πολύ φτωχά εξοπλισμένες για να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις, προς τα ρωσικά και ιαπωνικά ύδατα.
Η αλιεία στα βορειοκορεατικά ύδατα, ή η αγορά και πώληση βορειοκορεατικών ψαριών διεθνώς, συνιστά παραβίαση της διεθνούς νομοθεσίας, εξαιτίας διεθνών κυρώσεων που ισχύουν σε βάρος της χώρας.
Οι κυρώσεις, ωστόσο, δεν φαίνεται πως αποθάρρυναν τα περίπου 900 κινεζικά πλοία που έσπευσαν εκεί το 2017 και τα 700 την επόμενη χρονιά.
Στόχος των Κινέζων ψαράδων μερικοί τόνοι καλαμαριού του Ειρηνικού, ένα από τα πιο πολύτιμα θαλασσινά προϊόντα της περιοχής. Μεταξύ 2017-2018, η Κίνα έπιασε περισσότερους από 160.000 τόνους από αυτά, περισσότερα από ό,τι η Βόρεια Κορέα και η Ιαπωνία μαζί εκείνη την περίοδο, με την αξία τους να εκτιμάται στα 440 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, πρόκειται για την μεγαλύτερη γνωστή περίπτωση παράνομης αλιείας που διαπράττεται από σκάφη μιας χώρας στα ύδατα μιας άλλης.
Με τόσα πολλά αλιευτικά κοντά στις βορειοκορεατικές ακτές, ο στόλος της ίδιας της χώρας ουσιαστικά εκδιώχθηκε, αναγκαζόμενος να πλέει μακριά από τις ακτές.
«Ήταν υπερβολικά επικίνδυνο για τους βορειοκορεάτες ψαράδες να εργάζονται στα ίδια νερά με τον κινεζικό στόχο», λέει η μελέτη.
«Γι’ αυτό αναγκάστηκαν να δουλεύουν στα ρωσικά και ιαπωνικά ύδατα και αυτό εξηγεί γιατί κάποια ξεχαρβαλωμένα βορειοκορεατικά πλοιάρια εμφανίστηκαν στις παραλίες της Ιαπωνίας».
Για χρόνια η βόρεια ακτή της Ιαπωνίας αποτελούσε το σκηνικό ενός μακάβριου φαινομένου: ψαρόβαρκες ξεβράζονταν στην ακτή, μεταφέροντας πτώματα Βορειοκορεατών, περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα τους.
Το 2017, ωστόσο, οι αριθμοί δεν είχαν προηγούμενο: περισσότερες από 100 βάρκες έφτασαν στην ιαπωνική ακτή μεταφέροντας 35 σορούς. Την προηγούμενη χρονιά είχαν ξεβραστεί μόλις 66 βάρκες.
Κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει γιατί τόσες πολλές από τις αποκαλούμενες «βάρκες – φαντάσματα» κατέληξαν εκείνη την χρονιά στην Ιαπωνία. Το ιαπωνικό λιμενικό το είχε αποδώσει στον καιρό, άλλοι το απέδωσαν στον γερασμένο στόλο της Β. Κορέας.
Από τότε πολλά τέτοια ξεχαρβαλωμένα σκάφη έχουν ξεβραστεί, αν και με λιγότερα πτώματα. Το μυστήριο προκαλεί σύγχυση στις Αρχές για χρόνια, ωστόσο μια μελέτη που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη από το διεθνές μη κερδοσκοπικό Παρατηρητήριο Παγκόσμιας Αλιείας προσφέρει μία νέα, συναρπαστική θεωρία. Κατηγορεί τους κινεζικούς «σκοτεινούς αλιευτικούς στόλους.
Οι συγγραφείς της μελέτης χρησιμοποίησαν αρκετές δορυφορικές τεχνολογίες για να αναλύσουν την θαλάσσια κυκλοφορία στη βορειοανατολική Ασία το 2017 και το 2018 και βρήκαν ότι εκατοντάδες κινεζικά αλιευτικά έπλεαν στα νερά κοντά στην Βόρεια Κορέα. Τα κινεζικά πλοία φαίνεται πως ψάρευαν εκεί παράνομα, σπρώχνοντας πέρα από τις ακτές της Βόρειας Κορέας τους βορειοκορεάτες ψαράδες, οι βάρκες των οποίων ήταν πολύ φτωχά εξοπλισμένες για να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις, προς τα ρωσικά και ιαπωνικά ύδατα.
Η αλιεία στα βορειοκορεατικά ύδατα, ή η αγορά και πώληση βορειοκορεατικών ψαριών διεθνώς, συνιστά παραβίαση της διεθνούς νομοθεσίας, εξαιτίας διεθνών κυρώσεων που ισχύουν σε βάρος της χώρας.
Οι κυρώσεις, ωστόσο, δεν φαίνεται πως αποθάρρυναν τα περίπου 900 κινεζικά πλοία που έσπευσαν εκεί το 2017 και τα 700 την επόμενη χρονιά.
Στόχος των Κινέζων ψαράδων μερικοί τόνοι καλαμαριού του Ειρηνικού, ένα από τα πιο πολύτιμα θαλασσινά προϊόντα της περιοχής. Μεταξύ 2017-2018, η Κίνα έπιασε περισσότερους από 160.000 τόνους από αυτά, περισσότερα από ό,τι η Βόρεια Κορέα και η Ιαπωνία μαζί εκείνη την περίοδο, με την αξία τους να εκτιμάται στα 440 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, πρόκειται για την μεγαλύτερη γνωστή περίπτωση παράνομης αλιείας που διαπράττεται από σκάφη μιας χώρας στα ύδατα μιας άλλης.
Με τόσα πολλά αλιευτικά κοντά στις βορειοκορεατικές ακτές, ο στόλος της ίδιας της χώρας ουσιαστικά εκδιώχθηκε, αναγκαζόμενος να πλέει μακριά από τις ακτές.
«Ήταν υπερβολικά επικίνδυνο για τους βορειοκορεάτες ψαράδες να εργάζονται στα ίδια νερά με τον κινεζικό στόχο», λέει η μελέτη.
«Γι’ αυτό αναγκάστηκαν να δουλεύουν στα ρωσικά και ιαπωνικά ύδατα και αυτό εξηγεί γιατί κάποια ξεχαρβαλωμένα βορειοκορεατικά πλοιάρια εμφανίστηκαν στις παραλίες της Ιαπωνίας».
Δημοσίευση σχολίου
Τα «NEA PIERIAS» δεν φέρουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αναρτήσεων που μας στέλνουν οι αναγνώστες. Υπεύθυνος για την κάθε ανάρτηση είναι μόνο το άτομο που φαίνεται ως συγγραφέας του άρθρου.
Το ιστολόγιο «NEA PIERIAS» δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για την εγκυρότητα και ορθότητα των πληροφοριών, κρίσεων, σχολίων που περιέχονται σε αναρτήσεις και μηνύματα αναγνωστών και οι διαχειριστές-συνεργάτες-αρθογράφοι δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο άρθρων των οποίων γίνετε αναδημοσίευση από άλλα sites για τα οποία δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ακρίβεια του περιεχόμενό τους καθώς και καμία ευθύνη για μηνύματα που θίγουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων ή κατοχυρωμένου υλικού