ΝΕΑ ΠΙΕΡΙΑΣ

Η Ηλεκτρονική εφημερίδα τού Ν. Πιερίας !!!


Συνέντευξη με την φυλακισμένη Κούρδισσα μουσικό Νουντέμ Ντουράκ




«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι άνθρωποι κρατούνται σε περιορισμό τεσσάρων τοίχων ενώ υπάρχει ελεύθερος ουρανός και η δυνατότητα να τραγουδούν παρέα με τα πουλιά που πετούν», λέει η Νουντέμ Ντουράκ.

Η...

φυλακισμένη Κούρδισσα μουσικός Νουντέμ Ντουράκ απάντησε στις ερωτήσεις της Γιουλκάν Ντερελί από την σελίδα “Γενί Γιασάμ”. Πρόκειται για την πρώτη συνέντευξη που δόθηκε με την Ντουράκ από τότε που φυλακίστηκε το 2016 και δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα.

Η Ντουράκ καταδικάστηκε σε 19 χρόνια φυλάκιση με κατηγορίες περί «τρομοκρατίας» κυρίως επειδή τραγουδούσε κουρδικά τραγούδια με πολιτικό περιεχόμενο.

Η Νουντέμ άρχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μετά τη φυλάκισή της. Η μητέρα της Χατίς Ντουράκ είπε πρόσφατα ότι η κόρη της έπασχε από βρογχοκήλη και εξασθένηση των οστών της λόγω οστεόλυσης.

Σε μια πρόσφατη διεθνή εκστρατεία αλληλεγγύης προς τη Νουντέμ Ντουράκ συμμετείχαν ο Αμερικανός στοχαστής και γλωσσολόγος Νόαμ Τσόμσκυ, ο Βρετανός σκηνοθέτης Κέν Λόουτς, οι μουσικοί Πίτερ Γκέμπριελ και Ρότζερ Γουότερς, η ηθοποιός Μαξίν Πικ, οι Αμερικανοί ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Τζον Κιούζαν, η πολιτική ακτιβίστρια Άντζελα Ντέιβις και ο Έλληνας οικονομολόγος Γιάνης Βαρουφάκης.

Ο Ρότζερ Γουότερς σου έστειλε την υπογεγραμμένη κιθάρα του, αλλά δεν παραδόθηκε από τις τουρκικές αρχές. Πολλοί μουσικοί και διανοούμενοι ζήτησαν την ελευθερία σου, όπως ο Γουότερς, ο Αμερικανός ηθοποιός και συγγραφέας Τζον Κιούζακ, ο ηθοποιός Μαρκ Ράφαλο, η πολιτική ακτιβίστρια Άντζελα Ντέιβις και ο γλωσσολόγος Νόαμ Τσόμσκι. Γνωρίζεις γι’ αυτή την εκστρατεία αλληλεγγύης; Πώς νιώθεις γι’ αυτό;

Γνωρίζω για την εκστρατεία αλληλεγγύης. Είμαι ενθουσιασμένη. Είναι ένας ελπιδοφόρος ενθουσιασμός. Το γεγονός ότι με νοιάζονται με κάνει χαρούμενη και αισιόδοξη. Γίνομαι πολύ συναισθηματική και μου δίνει απίστευτη δύναμη. Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους εκείνους τους διακεκριμένους ανθρώπους που έδρασαν αλληλέγγυα.


Οι δεσμοφύλακες στη φυλακή έσπασαν την κιθάρα που αγόρασε η μητέρα σου πουλώντας το δαχτυλίδι της. Η κιθάρα που σου έστειλε ο Ρότζερ Γουότερς δεν σου έχει παραδοθεί. Ακόμα δεν έχεις κιθάρα;


Η αλήθεια είναι πως έχω κιθάρα, αλλά πρέπει να αντικαταστήσω τις χορδές της. Ο αδερφός μου μου είπε ότι θα μου έφερνε μια νέα κιθάρα στην επόμενη επίσκεψή του. Θα του δώσω πίσω την κιθάρα που έχω τώρα όταν το κάνει.

Μάθαμε ότι έχεις προβλήματα υγείας και ότι φοβάσαι μήπως δεν μπορέσεις να τραγουδήσεις ξανά. Μπορείς να τραγουδήσεις; Ποια είναι η κατάσταση της υγείας σου;

Ναι, αυτή τη στιγμή έχω προβλήματα υγείας. Έχω μια τοξική βρογχοκήλη. Παίρνω τα φάρμακά μου. Παρόλο που μερικές φορές αντιμετωπίζω δυσκολίες, μπορώ ακόμα να παράγω μουσική και να τραγουδάω.

Συνεχίζεις να γράφεις τραγούδια;

Η μουσική είναι για εμένα προτεραιότητα και ναι, φυσικά, προσπαθώ να γράφω και να δουλεύω με τη μουσική μου.

Έχεις κάποιο μήνυμα για τον κόσμο;

Φυσικά έχω ένα μήνυμα για τον κόσμο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι άνθρωποι κρατούνται σε έναν περιορισμό τεσσάρων τοίχων ενώ υπάρχει ελεύθερος ουρανός και η δυνατότητα να τραγουδούν παρέα με τα πουλιά που πετούν. Μόνο διαβάζοντας μπορούμε να μοιραστούμε ο ένας τη θλίψη του άλλου.

Στέλνω την αγάπη και τους χαιρετισμούς μου σε όσους έχουν ανθρωπιά μέσα τους. Ελπίζω να σας συναντήσω στο μέλλον.


ΠΗΓΗ: kurdishvoice.gr
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

Τα «NEA PIERIAS» δεν φέρουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αναρτήσεων που μας στέλνουν οι αναγνώστες. Υπεύθυνος για την κάθε ανάρτηση είναι μόνο το άτομο που φαίνεται ως συγγραφέας του άρθρου.
Το ιστολόγιο «NEA PIERIAS» δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για την εγκυρότητα και ορθότητα των πληροφοριών, κρίσεων, σχολίων που περιέχονται σε αναρτήσεις και μηνύματα αναγνωστών και οι διαχειριστές-συνεργάτες-αρθογράφοι δεν ευθύνονται για το περιεχόμενο άρθρων των οποίων γίνετε αναδημοσίευση από άλλα sites για τα οποία δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ακρίβεια του περιεχόμενό τους καθώς και καμία ευθύνη για μηνύματα που θίγουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων ή κατοχυρωμένου υλικού

[blogger][facebook]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget